Jest bardzo dużo rodzajów stron internetowych. Każdy znajdzie coś dla siebie, ale musisz przemyśleć, co będzie odpowiednie dla twoich potrzeb i możliwości. Pamiętaj, że strona internetowa może szybko umrzeć, jeśli nie będziesz się nią zajmował/a. Treści powinny być aktualizowane, Jeśli zmienisz numer telefonu, to musisz o tym powiadomić odbiorców i zmienić odpowiednie rubryki w usługach z którymi jest połączona twoja strona. Poniższa lista przedstawia najbardziej popularne typy stron internetowych. Na górze są te, które wymagają najmniej opieki a na dole takie, które musisz aktualizować bardzo często.

Wizytówka:

Wizytówka jest prostą stroną, która umożliwia zaistnienie w sieci. Treść takiej strony tłumaczy, reklamuje twoje usługi/produkty, opisuje firmę i pracowników i daje możliwość kontaktu. Służy to głównie do tego, aby ludzie wiedzieli, o co chodzi.

Wizytówki dzielimy na:
  • Wizytówka jedno-stronnicowa - Wszystko na jednej stronie. Bardzo popularne w dzisiejszych czasach ze względu na prostą obsługę, zwięzłość treści. Strona ładuje się tylko raz, więc nie trzeba nic klikać, co ułatwia użytkownikowi czytanie treści.

    Przykład: vaynerx.com

  • Wizytówka wielo-stronnicowa - Kilka stron informacyjnych [typowo: O nas, Cennik, Kontakt itp.] Typowy układ strony produktowej lub wizytówki firmy. Ten typ strony jest dla ludzi, którzy chcą dokładnie coś opisać.

    Przykład: ...

  • Pokazówka - Artystyczna prezentacja treści. Często animowana, wieloelementowa, nastawiona głównie na "user experiance", czyli na wrażenia użytkownika, zabawę i ogólną frajdę.

    Przykład: ufomammoot.de
    Do tego potrzebujesz dobrego i kreatywnego WebDevelopera.

Sklep on-line:

Sklep jest dosyć dużym przedsięwzięciem z programistycznego punktu widzenia. Trzeba go zabezpieczyć, załatwić płatności, uwidocznić w sieci, zrobić porządne zdjęcia produktowe, wypisać jak najwięcej informacji o pojedynczych produktach, zapewnić użytkownika, że zakupy są bezpieczne i oficjalne, dodać regulaminy i FAQ, ustalić komunikację pomiędzy sklepem online i offline (jeśli sprzedasz ostatnią parę butów w sklepie stacjonarnym, to powinno też się to zmienić w sklepie internetowym) Sporo załatwień. Dlatego sklepy online są tak drogie. Jest na to wyjście. Są specjalne usługi, które zapewniają wynajęcie sklepu w opcji abonamentowej. Np. Shoper.pl, który sam bardzo lubię.

Sklepy dzielimy na:
  • Z małą ilością produktów - Jeśli masz kilkanaście/kilkadziesiąt całkowicie różnych produktów to ten typ sklepu pomoże ci je zaprezentować.

    Przykład: shop.wagabund.pl

  • Z dużą ilością produktów - Z wieloma opcjami (filtrami). Jeśli sprzedajesz np. buty, które mają wiele opcji (rozmiar, materiał, długość, szerokość, producent, kolor, styl) to musisz pomóc klientowi znaleźć odpowiedni dla niego produkt.

    Przykład: akardo.pl

  • Sklep z wbudowanym systemem CMS - Jeśli twój produkt jest oryginalny lub wymaga dużej ilości wyjaśnień, instrukcji obsługi lub masz po prostu dużo do powiedzenia na jego temat, to ten typ strony będzie idealny dla ciebie.

    Przykład: laplander.pl

CMS (System Zarządzania Treścią):

Ten typ strony służy do zarządzania dużą ilością treści. Artykułów, tutoriali, opisów, opinii itp. W pakiecie ze stroną internetową, którą może czytać twój odbiorca, dostajesz też zaplecze administracyjne, do którego masz dostęp tylko ty i osoby upoważnione. Administrator/edytor może dodawać i dowolnie zmieniać treść strony w bardzo prosty sposób. Administrator zawiera też statystyki, opcje strony, zarządzanie użytkownikami i inne narzędzia.

CMS dzielimy na:
  • Blog - Dla ludzi, którzy chcą się podzielić wiedzą, informacjami na jakiś temat, lub po prostu lubią pisać dla innych.

    Przykład: 772.pl, coolmaterial.com

  • Portfolio - Dla ludzi, którzy: szukają pracy, mają ciekawą umiejętność, chcą się nią pochwalić, zdobyć klientów/fanów itp.

    Przykład: fredrikclement.com

  • Serwis informacyjny - Jeśli masz dużo do powiedzenia i chcesz zaangażować innych do rozmowy, udzielania się, komentowania itp.

    Przykład: ubuntu.com

Serwisy (Strony) "uszyte na miarę"

Są to strony z usługami, które nie są zwyczajne lub takie, które wymagają dodatkowych zabezpieczeń. Jeśli masz pomysł na oryginalną usługę internetową, to ta opcja jest dla ciebie.

*Wszystkie strony zostały znalezione w sieci.

WAŻNE
Wordpress jest tragiczny! Własny silnik Wordpress (taki który instalujesz na swoim serwerze) jest niesamowicie problematyczny. Wymaga zaplecza co najmniej jednego programisty cały czas. Specjalisty od zabezpieczeń i bardzo mocnego serwera (ponieważ programowanie jest bardzo niskiej klasy i jako że jest to najpopularniejszy silnik, wszyscy złoczyńcy, w pierwszej kolejności próbują zhakować strony na właśnie tym silniku), Jeśli zadzwonisz do firmy, aby zrobiła ci stronę, a oni powiedzą, że zrobią ją na Wordpress... To odłóż słuchawkę.